Szkolna wycieczka „Piastowskim szlakiem – Gniezno, Poznań i Biskupin”

Wiadomo, że nic nie kształci tak jak PODRÓŻE! W dniach 24-25 maja 2018 r. uczniowie z klas 4-7 wraz z opiekunami: p. Iwoną Cieślik, p. Judytą Kwiczalą, p. Elżbietą Kwiczalą, p. Magdaleną Kotońską oraz p. Krzysztofem Żebrokiem pojechali na długo oczekiwaną wycieczkę szkolną „Piastowskim szlakiem – Gniezno, Poznań i Biskupin”.
Po przyjeździe do Gniezna udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego, gdzie uczestniczyliśmy w niezwykłej podróży w czasie i przestrzeni, poznaliśmy historię i kulturę Polski Piastów oraz obejrzeliśmy spektakl audiowizualny o początkach państwa polskiego. Następnie podziwialiśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie i zwiedziliśmy katedrę gnieźnieńską oraz Wzgórze Lecha, będące najstarszą częścią Gniezna. Po południu pojechaliśmy do Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. W tej częściowo zrekonstruowanej osadzie obronnej sprzed 2700 lat mieliśmy okazję odwiedzić kamieniarza i garncarza, zwiedzić osiedle z odcinkami wałów obronnych, domostwami, ulicami, falochronem oraz bramą wjazdową. Dzieci zrozumiały, że dawne życie było zupełnie odmienne od obecnej rzeczywistości i wcale niełatwe. Wszystkim bardzo podobał się rezerwat archeologiczny w Biskupinie, który dziś stanowi pomnik historii Polski. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w urokliwie położonym ośrodku wypoczynkowym, gdzie mile spędziliśmy czas integrując się, bawiąc przy ognisku, grając w piłkę czy odpoczywając na plaży nad Jeziorem Oćwieckim. Było wspaniale! <3 W piątek, tuż po śniadaniu, pojechaliśmy do Ostrowa Lednickiego - domniemanego miejsca chrztu Polski. Przepłynęliśmy promem na wyspę i zwiedziliśmy ruiny palatium Mieszka I oraz baptysterium. Mogliśmy również zapoznać się ze starymi najciekawszymi budowlami z Wielkopolski przedstawionymi w formie wsi w Wielkopolskim Parku Etnograficznym. Ostatnim punktem naszego zwiedzania był przepiękny Poznań słynący z koziołków oraz Ostrów Tumski, czyli miejsce, gdzie zaczęło się państwo polskie. Udaliśmy się do katedry, w podziemiach której obejrzeliśmy historyczny spektakl audiowizualny, kryptę arcybiskupów i Złotą Kaplicę. Podczas całego pobytu dopisywała nam piękna, słoneczna pogoda! Uczniowie wzbogaceni o sporą dawkę wiedzy na temat przeszłości naszego kraju, pełni wrażeń i - co najważniejsze - w świetnych humorach powrócili do Zamarsk. Z niecierpliwością czekamy na kolejną wycieczkę klasową!